keen kidney beeeaaans

Wednesday, April 25, 2012

Belongings




As promised, here's the "new room" post haha!
So I'm still working on it - as you can see i need to find a proper chair for my desk and maybe a proper doona (???) I've downsized a lot (refer back to "the habitat" post) but it's still cosy - just not very private seeing as the curtains aren't up so it's very hard to change and sleep without feeling like someone is watching me





The wardrobe has been arranged differently - colour order still exists but basics are now separated!


For some strange reason I've stopped going crazy with colours - things I buy now are either monochromatic or dull - maybe its a cold weather phase or emotional phase maybe im just emotional ha ha ha


My pride and glory in a drawer - bikini blissSsssSssss



CROPPED SKIVVY - MUMS // CORD SKIRT - SELF MADE // SOCKS - AEROPLANE // SHOES - RUBI


I legit had this cord skirt unfinished sitting in my sewing room for a few months until sometime last week when I decided i didn't know how to store it in my room with all the pins in it and just finished it..
I'm kinda sick of making circle skirts (have already done a mint and tan one) so this will hopefully be my last. Ok i'm seriously sitting here shivering.. it's so cold in my room!!

So the holidays were sorta crap - was basically a sloth and then i went to class a week before it reopened (?!?!?!) so i woke up at 6:30 for NOTHING haha
I'm excited about making my first from-scratch industry level garment!! but patternmaking will be the death of me. I'm sure I've said that a billion times.

The last few days of holidays I had a three day job to do, which was not bad - getting paid is ok (understatement) LOL. Fuel for my shopping addiction?





We kept our wind chime from our old house because according to dad it's goodluck. It makes these particular sounds with just 4 notes so everytime the wind blows it sounds like I'm back in my previous home, I guess that's a nice thing.



Not sure where to position this rug LOL
My mum dumped it in the lounge and I stole it to get some sort of warmth when I sit on the floor

My mother keeps weird things


22 comments:

YAN.C said...

holy fuck your bedroom and the location of it is amazing!
Lucky lady

Grace said...

so insanely jealous of your ceiling to floor window
ngl

seascaped said...

so basically you have the a perfect bedroom. so jealous of that view! x

Catherine said...

vanessa wtf your room is perfect and your view oh my god i'm so jealous can i come visit when i come to sydney??? of course i can!! hehe

shirley said...

Oh my gosh everything is absolutely perfect!

Ohsolbi said...

wow everything looks so nice, it's city side right?

NFD.tc said...

WOW very lucky! Lovely room :)

http://www.notfromdio.com/

The '91 Ridges Club.

stephani said...

I love your new room!! Is your house located in north sydney area?????

Wendy San said...

HOLY SHIT YOU'VE GOT THE MADDEST VIEW!!!! Omg amazingly perfecto wahhhhhhhhh!!!!

Hannah Valentine said...

Most perfect room, EVER! So unbelievably jealous :(

InAWhiteTShirt said...

the view you have is amazing!

Jessica Keira Lee said...

Amazing room!!! I really really love your blog. You sound pretty damn amazing as well :')

Monika said...

I love this!


I was wondering if you wanted to follow me with bloglovin?

Much love

www.monikamustafa.dk

YAN.C said...

oh ma gawd commenting again. make me clothes-seriously!
man you are so talented i'd love to promote your stuff more, so thinking of making another post.

Teenage Dirtbag said...

i am in love with your blog.
and omg your room is so perfect, its so minimal yet nice! and i love the view x

anne0817 said...

that is absolutely gorgeous! And look at your skirts! Such a stunning skirt as always.

Montse Gaviño said...

Woow your blog is really amazing! Totally following you now!

Please follow me back: http://mon-whatsshewearing.blogspot.mx/

Saara said...

You have absolutely beautiful blog

Marifer Novelo said...

Oh my I absolutely love your room. !!! Love love the view and the wood floor.

koyukey said...

oh my, thats a nice ass room <3 and i love how clean and minimal it looks. You're so luckyyyy ^_^

i have a suggestion for the desk chair, i think i'd be perfect in your room. THE HERMAN MILLER EAMES CHAIR.

blackcatwildfox said...

omg your room is actually amazing im so jealous xx

badnut said...

your room is amazing